סוף סוף החבילה המקסימה של אהבה ושמחה לה את ובן זוגך ייחלתם כל כך הגיעה. שניכם מבסוטים, במצב רוח נפלא ופשוט מאושרים. האהבה שלכם אחד לשני התחדשה והתחזקה ושניכם שקועים בגן העדן הביתי שלכם. או שלא בדיוק...

New feelings towards dad

תינוק חדש בבית יכול להוסיף עומס רב על מערכת היחסים. בבת אחת החיים משתנים לבלי שוב, ובמיוחד שלך. התפקידים במערכת היחסים עשויים להשתנות, כמו גם הציפיות אחד מהשני. נשים רבות מרגישות כי קשה לשמור על איזון במערכת המשפחתית. תלונה נפוצה בקרב אמהות חדשות היא שהן חשות כי מרבית מטלות הבית עדיין באחריותן, כמו גם המטלות החברתיות ואלה שקשורות להורות החדשה. בקיצור, נראה כי המטלות לא מחולקות בצורה שוויונית. שמירה על איזון בתחומים אלה הינה משימה לא פשוטה. עולמך השתנה לחלוטין, בעוד שלעתים עולמו של בן הזוג לא השתנה כלל, הוא הולך לעבודה כרגיל, ממשיך באותם פעילויות חברתיות וכדומה.

כמטפלת עיקרית בתינוק, בדרך כלל תעזבי את מקום העבודה (לחופשת לידה קצרה או באופן קבוע), אז קיימת חשיבות גבוהה לבניית הערך העצמי בצורה אחרת, לקבלת תמיכה רגשית והערכה מבן הזוג.

במצב זה צפוי להתפתח כעס, במיוחד אם את חשה כי בן הזוג מתעלם מהקשיים המיוחדים שלך, או כאשר מגיע תורו לעזור והוא מתעלם מהתורנות שלו, ופוגע במאמץ שלך ליצור סדר יום מסוים.

גילי, אם לשניים ופסיכולוגית קלינית כותבת

זה הפעם הראשונה בחיינו, שנראה שהחיים שלנו מסתעפים לשני כיוונים שונים, וזה נראה כמעט בלתי אפשרי להתגבר על כך. אחת הדרכים שמסייעות לנו הוא להגדיר את התפקיד של כל אחד מבני הזוג במדויק, ושבעלי לא ניסה להיות "אמא" כשהיה בסביבה, אלא פיתח את סוג הקשר/הפעילויות והטריקים של עצמו, בהם הוא השתמש עם הילדים...

לחילופין, יכול להיות שבן הזוג פשוט אינו מודע לכמות התמיכה והעזרה שאת צריכה, עד כמה את מותשת או איך להתמודד עם השינויים התכופים במצב הרוח. קשה להיות אשת קריירה מצליחה ולחוש שנוצחת בגלל תינוק (תינוק! כמה יכול להיות קשה להשגיח על יצור כל כך זעיר – תתפלאי, קשה מאד!) נשים רבות מוציאות את הכעס רב, והתסכול שלהן, על האנשים האהובים והקרובים אליהן ביותר. אל תנסי להיאבק בשטף ההורמונים שהופך אותך למעין רכבת הרים מבחינה רגשית. תמיד יהיו שינויי מצב רוח, נדנדות וקרוסלות. זה טבעי. הגוף שלך מתחיל לחזור למצבו הרגיל. ייתכן ותחושי מעט דכדוך, ואם את מרגישה שהבייבי בלוז לא ממש חולף, חשוב להכיר בתחושות אלה, לשתף ולדבר עליהן, ולבקש עזרה מוקדם ככל האפשר.

התרעמות על בן הזוג היא נושא פופולרי מאד בפורומים מקוונים, ואם תציצי לרגע בכמה מהם תוכלי לראות עד כמה. אם תחפשי את הפגמים, תהיי דקדקנית יותר ותחושי הצטברות של טינה – כל אלה יכוונו ישירות על בן הזוג שלך. אז איך אפשר להתמודד עם הכעס העצור וההתפרצויות?

ראשית, נסי לעצור את שטף השליליות הזה, ולזהות מה את רוצה להשיג ואיך את יכולה למצוא את הדרך הטובה ביותר להגיד זאת לבן הזוג.

דברי על זה. זה אולי נראה כל כך מובן מאליו, אך תקשורת מילולית חיונית במצב הזה. חשוב גם למצוא את הזמן והמקום הנכון להגיד את הדברים. נסי לארגן זמן ל"שיחת הורים" רחוק מילד, בזמן רגוע.

קחי את זה באיזי, והתנהגי במתינות אל תעשי פעולות פזיזות או החלטות שיכולות לשנות את כל חייכם ברגע אחד של כעס.

העלי הכל על הכתב. נסי להביע את התסכול שלך באמצעות כתיבה של הרגשות השליליים. נסי להיות ספציפית ככל האפשר, ולבדוק בתוכך מהי הבעיה האמיתית.

הישארי רגועה ושמרי על קור רוח. ודאי כי את רגועה ושלווה לפני שאת מתחילה את השיחה עם בן הזוג. לפעמים כדאי לקחת כמה שאיפות עמוקות, לחבוט בכרית ישנה או אפילו לשמוע מוזיקה חזקה ברדיו שתוכל להסוות מעט את צווחות התסכול שלך.

נסי להפסיק לחזור שוב ושוב על אותה נקודה. אם את מבקשת את אותו הדבר שוב ושוב, נסי למצוא דרך טובה יותר להסביר את הנושא המתסכל לבן הזוג. ייתכן שאת חושבת שאת מבקשת דבר מסוים, אך בן זוגך הבין מדבריך דבר שונה לגמרי. נסי לבקש עצה מחברות, ללכת לייעוץ או להיעזר במאמן אישי – מישהו שיוכל לעזור לך כשהוא מגיע עם נקודת מבט חדשה על מצב זה. המטרה היא לבטא את עצמך מבלי להכניס את בן הזוג למצב של מגננה.

התמקדי בעצמך כמטפלת ראשית. זכרי כי חלק חשוב מטיפול בילד הוא הדאגה לעצמך. אכלי טוב, שתי הרבה מים ואפילו בצעי פעילות גופנית כשאת יכולה.